Moje EKOpostanowienie

#DlaPlanety 2020

EKOdziałania

EKOwiedza


Ratujmy Naturę.
Ratujmy siebie.

Ekologia i edukacja w zakresie ochrony środowiska zajmują ważne miejsce w strategii odpowiedzialnej bankowości Santander Bank Polska S.A.

Jako instytucja finansowa bank ma możliwość dotarcia do różnych grup społecznych i zaangażowania ich w inicjatywy, które promuje. Z tego też powodu Santander Bank Polska S.A. ponownie został partnerem strategicznym ogólnopolskiej kampanii „Zielona Wstążka #DlaPlanety”.

Edukacja ekologiczna

Bank aktywnie uczestniczy w budowaniu świadomości proekologicznej wewnątrz organizacji i wśród swoich klientów. W ramach działań dla pracowników, w maju publikowane były cotygodniowe artykuły w intranecie, poruszające kwestie bioróżnorodności.

Dodatkowo wśród pracowników przeprowadzono sondę, w której pytano: „Czy dbasz o różnorodność w swoim otoczeniu?”. W ankiecie wzięło udział ponad 800 osób.

  • 63% uczestników deklaruje, że dba o bioróżnorodność bo wie, jakie to ważne dla nich samych i dla środowiska.
  • 23% z tej grupy pracowników uważa, że nie robi nic w tym temacie, ale chętnie dowie się więcej.
  • 14% respondentów nie jest zainteresowane tematem zmian klimatycznych.

Ciągła edukacja w tym zakresie pozostaje bardzo ważna.

Konkurs dla pracowników

#DlaPlanety2020, trwał od 25 maja do 1 czerwca. Pracownicy, na intranecie, publikowali swoje zdjęcia, na którym pokazują w jaki sposób dbają o bioróżnorodność i co pożytecznego robią dla natury.

Do udziału w konkursie zachęcał Marcin Dorociński, ambasador marki, który specjalnie na tę okazję nagrał film dla pracowników Santander Bank Polska S.A. Wszystkie zgłoszone fotografie są dostępne w intranecie, dzięki nim pracownicy wzajemnie motywowali się i inspirowali swoimi działaniami.

Co najczęściej było uchwycone w kadr? Domki dla owadów, łąki kwietne wokół domów oraz oddziałów, ogródki na balkonach, zakupy na lokalnych bazarkach, kompostowniki, sprzątanie w lasach i wiele innych. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 5 czerwca w Światowym Dniu Środowiska, a z konkursowych zdjęć powstanie kolaż.

Konkurs dla klientów95710206 D83F 4B6D BC7F 374D849E6072

Santander Bank Polska S.A. zaplanował konkurs również dla swoich klientów na platformie Facebook. Użytkownicy mają za zadanie pokazać jak realizują swoje ekopostanowienia i co robią dobrego dla natury. Odpowiedzi można przeczytać na profilu głównym banku na FB, w komentarzach pod postem konkursowym.

Nie brak przykładów na to, jak klienci dbają o środowisko - to m.in. e-faktury, korzystanie z naturalnych środków czystości i kosmetyków, racjonalne zakupy, ograniczanie użytkowania plastiku czy zbieranie i używanie deszczówki.

Zabawa trwa od 29 maja do 7 czerwca. Wyniki zostaną ogłoszone w tygodniu 8 – 12 czerwca, a główną nagrodą jest voucher na wyjazd w zgodzie z naturą ze Slowhop. Udział w konkursie promuje ambasador marki – Marcin Dorociński.

Podejmij EKOpostanowienie

W Światowym Dniu Środowiska ambasador marki - Marcin Dorociński, zwraca uwagę na tematy związane z dbałością o bioróżnorodność. Na profilach banku w mediach społecznościowych zachęca również do podejmowania EKOpostanowień na stroneie DlaPlanety.pl.

© 2020 Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Zakład Narodowej Fundacji Ochrony Środowiska
ul. Sobieszyńska 8, 00-764 Warszawa; tel. +48 22 840 6664, e-mail: grid@gridw.pl

Polityka prywatności